Jag, en levande brandbomb!

Detta är verkligen inte vår vecka. Som om det inte var nog med strulet med bänkskivan och Peters plånbok så fortsatte vår otur idag. Vi köpte ett fyrpack 1,5 liters Pepsi i veckan. Såna där som sitter ihop med plast runt. peter skulle ta loss plasten och tog en kniv för att skära, tog väl i lite för hårt (hade valt en av de vassare knivarna) och satte kniven i flaskan som fullständigt exploderade i hela köket! det var Pepsi på hela honom, i taket, köksluckorna, golvet... You name it! Ett ställe som han själv inte tänkte på att att kolla som jag såg senare var under själva hyllan som är mellan köksskåpen över diskbänken...



*****************************************************************************************

Sen när jag var borta på macken i byn för att tanka dunken så Peter kunde klippa gräset, var olyckan framme igen. den där jävla spärren som ska stoppa tankningen när dunken är full funkade inte. Jag duschade hela mig med bensin. Det kändes väldigt olustigt faktiskt. Inte nog med att jag stank som ¤#%&#, jag fick ju sitta i bilen i bensinindränkta kläder. Jag vevade ner rutorna men Bella undrade ändå vad det var som luktade så konstigt och starkt. Raka vägen hem och in i duschen. Tur att vi bor så nära macken. jag var ju för fanken en levande brandbomb!

Nu får det vara nog med tråkigheter tycker jag. Bella och jag ska ta och bada, bubbla lite och göra inpackningar i håret. Sen ska vi göra massa små flätor på henne så hon är krusig i håret imorgon. Sen blir det PJ på, en saga, och sen fleece-setet över Jamizen, bädda med täcke och kudde i vagnen och vällingen på kvällspromenaden med GUM. Sen lite tv-kväll för mig med en sovande Bella. Peter jobbar natt så jag får lugn och ro  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0