Allmän sjukstuga här i Färlöv.

Usch så trist det är just nu. Jag började jobba i måndags efter 4 veckors sjukskrivning. Det har inte alls gått bra. Jag fixar inte dagarna på jobbet trots att Bettan ställer upp och tar mina "tunga" uppgifter också, och trots att vi inte kört på helfart utan anpassat oss lite efter mig. Det känns för jävligt faktiskt. Jag var så glad i måndags när jag började igen och jag blev jättevarmt välkomnad av både barn, föräldrar och inte minst kollegor. Det var verkligen bra för själen.
Men tyvärr så har det gått tyngre och tyngre. Jag har haft så ont sen i tisdags att jag fått gå på min starka medicin fullt ur, dvs Tramadol 3 gånger dagligen. Den ska jag egentligen bara ta vid speciella fall men jag fixar inte att över huvudtaget vara uppe just nu om jag inte tar den. Känns lite farligt. De är ju faktiskt beroendeframkallande.
Had ett långt samtal med Bettan sent igår kväll, och med Chefen i förmiddags och tyvärr ser vi inte någon av oss hur jag ska klara av att jobba just nu. Så på måndag morgon får jag ringa läkaren igen för vidare sjukskrivning. Jag har ju gjort vad jan kunnat nu och verkligen försökt gå tillbaka. Men vad gör man om det inte funkar?

Det har strulat lite med min remiss också. MRT:n förre veckan visade ju tre diskbråck och min läkare remitterade mig vidare till CSK. Men alla ortopediska remisser från vårdcentralerna skall gå till Hässleholm. Så CSK har postat den dit. Jag ringde Hässleholmsortopeden och fick då veta att de inte har någon Ryggverksamhet alls, utan när de får min remiss får de i sin tur skicka den till Ängelholm. Så nu lär remissen inte vara på rätt ställe förrän nästa vecka nån gång. Håha jaja. Varför är jag inte förvånad.

************************************************************************

Min lilla Prinsessa ligger på soffan och sover för andra gången idag. Hon är sjuk. Hon vaknade på jättebra humör vid kvart i sju imorse. Knallade ut med kudden och la sig på soffan och drack vällingen. Sen började hon hosta rätt illa, men jag trodde hon fått vällingen lite fel. Hon har inte hostat nåt alls inatt nämligen. Men när jag skulle klä på henna blev hon jätteirriterad och skrek "Jag vill inte" och krängde som en mask på krok i min famt. Då kände jag att hon var var,. Hon hade "bara" 37,8 men tillsammans med hostan och humöret så förstod jag ju att hon inte mådde bra. Så det var bara att ringa jobbet. På Bellas avdelning visade det sig att hon var den tredje idag som ringt och sjukanmält sig pga feber så de har väl fått nåt febervirus där.
Så idag har hon tittat på Madicken, sovit en stund på förmiddagen, pysslat Alla Hjärtans Dag-kort så jag har glitter i hela köket, bakat en sockerkaka, legat i soffan och blivit killad på ryggen (myyyyys) och nu sover hon igen. Febern har stigit och strax innan hon somnade hade hon 39,1.

************************************************************************

Peter har haft besök från en av leverantörerna till dekalverksamheten. Tog en stund. Nu är han iväg och köper mer gips på Byggmax. Han bugger om ute i pannrummet/byggrummet. Han är så duktig! Det blir nog riktigt bra ska ni se! Ska bli skönt att få ordning på alla verktyg som nu ligger utspridda i hela garaget samt lite här inne också...

**************************************************************************

Men nu börjar jag bli lullig i planeten av senaste Tramadolen så nu ska jag ta kudden och lägga mig på soffan hos Bella och vila lite.

Ha det bra gott folk!


Kommentarer
Postat av: milo

Nu får det snart vara nog på er adress. Hoppas allt vänder och blir bättre snart, tycker faktiskt att ni haft nog med sjukdomar nu. Det tar på krafterna och humöret...........Go on

2010-02-16 @ 12:50:20
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: milo

Nu får du uppdatera gumman,,,,,,,,,,,,,,,

2010-02-21 @ 14:55:54
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0