Sommarrodel

Igår fick min sväggerska den briljanta idén att vi skulle testa sommarrodel. Sagt och gjort. Vi packade in oss i Volvon och begav oss till Kungsbygget i Laholms kommun. Det tog en stund att köra dit så vi kände att vi behövde ett pit-stop här:



Massor med pinfärskt lösgodis för bara 4,90:-/hg. Mums! Bella gjorde stora ögon, hon vet minsann vad choklad är. Mammas flicka!



Jag hade ju inte full koll på hur sommarrodel går till, så jag lät Peter testa först. Min egen Crash test Dummie...
Svåger Hokke tog ett åk med Mikisen och Peter åkte med Isan. Det var allihopa grymt nöjda när de kom ner...








Peter och jag är rörande överens om att Bella inte ska bli nån mesig rädd-hare till tjej... Klart bruden ska åka rodel!





Lite bus i depån mellan varven. Annika, Peter, Bella och Isan.


Familjen Reis på g...


MITT ÅK från början till slut.... det är en lååååååång väg upp. Snubben som jobbar vid starten hakar fast rodeln vid liften och sen är det bara att åka med och njuta av utsikten. Det blir ganska brant mot slutet så det gäller att hålla i sig så man inte tippar baklänges...






Väl uppe på toppen svänger man höger och hakas då loss från liften. OFF WE GO!









I sista svängen stod hela klanen och hejade på mig! Isan, Mika, Hokke, Annika, Peter & Bella!

Isan busar loss med sina bästa grimaser!




Av någon anledning tyckte Isan det var på sin plats att instruera mamma Annika om hur åkningen ska gå till...
-och så drar Du inte i denna Mamma!
fotnot: om man drar i spaken bromsar man
fotnot2: Annikas första åk blev till ett tuff-tuff-tåg på en sisådär 6-7 ekipage md Annika i täten...

Efter Rodel-äventyret bestämde vi oss för att åka till Torekov och äta. Vi parkerade i hamnen oh tog en promenad i detta vackra samhälle!








Sjötomt i Torekov? Men var är tomten?


Jag messade min vackra vän Karin som är uppväxt i Torekov och frågade var vi skulle äta. Hon föreslog Thores eller G-Swenson. Vi kollade in dessa ställen som såg mycket trevliga ut, men bestämde oss för att vi var alldeles för snåla för att äta för 350:- per man. Vi letade och letade och hittade till slut "Piratens Pizza" Ett första klassens sunk-ställe med riktigt classy artwork på väggen...



Puss puss, och tack för en superhärlig och rolig dag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, inte är det billigt att äta i Torekov... det är därför jag brukar grilla hemma hos MaPa. Ni hamnade på mitt gamla jobb... där har jag stekt många flottiga hamburgare och skopat glass. Kram på er.

2008-08-04 @ 08:28:48
Postat av: Therese

Karin: Åker gärna dit en gång utan barn. Om man får sitta i lugn och ro och njuta av maten och titta på solnedgången kan det vara värt att pröjsa. Men inte med 3 otåliga kids runt bordet... Pizzan var förresten riktigt god så det var helt ok i alla fall!

2008-08-04 @ 14:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0