OS



Några korta åsikter om OS.
Såg finalen på herrarnas 100 meter idag. Jävla kylig kille som inte bara slår av på farten och brer ut armarna sista biten, han slår tamejfan världsrekord ändå. det kallar jag överlägsenhet.

Tessans kroppskondom sprack. Alltså jag har allltid haft svårt för den bruden och hennes diva-later. Men nu tyckte jag faktiskt synd om henne. Hon är en duktig simmerska och att inte våga satsa för att man är rädd att man ska råka visa arslet för hela världen stör såklart koncentrationen lite... Heder åt henne för att hon inte skyllde ifrån sig på nån annan. "Jag borde kunnat simma ändå" sa hon. Hon var besviken. Hade nära till tårarna, och det förstår jag. Men hon lade inte skulden på någon annan.
Hon sa visserligen att hon hade velat slita av sig dräkten och simmat naken, och det hade ju varit en syn... Undrar om det faktiskt finns en regel som säger att man måste ha badkläder på sig...

Snopet värre för Anna Pavlova i gymnastiken. Hon utförde fel hopp och blev därför nollad poängmässigt och kom på en snöplig sistaplats...

Kommentarer
Postat av: GUM

För många herrans år sedan (stenåldern typ) när jag tävlingssimmade vill jag minnas att det fanns en regel som sa att tjejer var tvugna att ha hel baddräkt, man fick alltså inte tävla i bikini. Numera har man verkligen anammat det, på både dam-och herrsidan. Dett inte bara HEL, utan HELTÄCKANDE baddräkt som gäller.

Kram

PS Har du börjat packa än?

2008-08-17 @ 20:43:16
Postat av: Therese

GUM: Ja just det ja, Du är gammal simmerska. Det hade jag helt glömt bort. Mitt simintresse är nog mer i stil med Stefan Nystrand & Co... jag sitter hellre på läktaren med en öl i handen!

Jag har packat... liiiite. Men ikväll ska jag ta sista tomma banankartongen, sen är 8 fulla. Får hämta fler imorgon. Mamma är gullig nog att ta semester den 13 och 14 så hon kan ha Bella. Då ska jag DUNDERPACKA vill jag lova! Sen när allt väl är klart och på plats i huset ska jag dricka gott och bli DUNDERPACKAD! Sen ska jag krypa hem till Dig och somna i Din rabatt!!! :) Trevliga grannar Du ska få hihihi....

2008-08-17 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0