Rapport från Älvsjö

Så har vi avverkat halva tiden på mässan. Det roliga är att det hittills gått ännu bättre än förra året. Håll nu tummarna för att det ska fortsätta så!

El Sambo har dragit på sig 2 nya "Dront"-varningar... Häromdagen skulle han blåsa upp en tub (ring att dra efter båt) och pumpade väl mycket luft. Jag påpekade detta men fick till svar att "Den ska vara stenhård". Två sekunder därefter sa det BOOOOOM, sen var den tuben kass!
Nummer två var häromkvällen när vi skulle äta med C & A på deras hotell. Undertecknad beställde in Gös, som för övrigt var mycket god, men El Sambo äter ju inte gärna fisk. Tournedous med kalvbräss var den enda kötträtt som fanns på menyn. El Sambo frågade vad bräss är och jag sb´varade att jag tror det är hjärna. Här önskade jag att jag hade en kamera för att föreviga El Sambos ansiktsuttryck!
Vi frågade servitören och fick ett mycket slingrande svar på halvbögig stockholmska "Bräss är ett inre organ som sedermera tillbakabildas och alltså inte återfinns hos det vuxna djuret. Det är mycket mört och smakar lite som lever" Hur som haver så beställdes denna rätt. Visst katten var det hjärna!!! Fy vad jag garvade när El Sambo i förtvivlan satt och stirrade på sin tallrik med kalvhjärna, uppskuren i lagom stora munsbitar! Återigen önskade jag att jag hade kameran med mig. Behöver jag ens skriva att hjärnbitarna förblev orörda?

Jag håller alltid räkning på vilka kändisar jag ser på mässan.
1. Johan Rabeus (skådis)
2. Susanne Reuter (skådis)
3. Mojje (barnprogramledare)
4. Jörgen Kruth ( K1-fighter i världsklass)
5. David Hallenius (Hey baberiba)

Jörgen Kruth köpte en wakeboardväst av oss förra året som han var mycket nöjd med. Nu var han ute efter en våtdräkt. Tyvärr hade vi inget större än XXL och det var för litet... Tjenare!!! Men istället köpte han och fjällan en baby-flytväst!

Nu ska jag tillbaka till montern och se om det hänt nåt försäljningsmässigt.

C U L8R!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0