SOLSTOLLARNA

Igår var jag, Mojjan och Brorsan på Victoriateatern i Malmö och upllevde några mycket nostalgiska och roliga timmar med Solstollarna/Tofelhjältarna. Gud vad roligt vi hade!
Det var verkligen kul att sitta och lyssna på alla gamla goa låtar samt återse de välkända figurerna, Skumberg, Gösta & Hjördis, Direktör Knegoff, Tullaren, Lasse Polis och sist med inte minst... den hysteriskt  galna Ulla-bella sekreterare... Även flera av de "gamla" sångarna/skådisarna var med, André Gjörling, Jenny Bergqvist och min absoluta favorit Martyna Lisowska Söderberg. Inte många ögon var torra när Martyna avslutade föreställningen med "En väv av legender". Oj vilken röst den tjejen har! Fantastiskt!
Att vi 30 plussare tyckte om showen var väl inte så konstigt, det var ju nostalgi på hög nivå och självklart tyckte jag det var underbart roligt. Men det bästa tecknet på att det faktiskt var och är bra, var en tjej som satt vid bordet bredvid oss. Hon var kanske 5 år och var där med sina föräldrar som var i min ålder, (väldigt unga alltså...). Mellansnacket från Per Dunsö och Ola Ström kanske inte intresserade denna lilla tjej så mycket, men alla fina barnvisor och rockiga riviga låtar fick henne att klappa och dansa med på stolen, och i sista akten när de färgstarka karaktärerna gjorde entré en efter en tjöt den lilla Prinsesan av skratt så det hördes i hela salongen! Det bevisar verkligen att jag har rätt när det gäller min generella åsikt om barnprogram... DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Tusen tack Per, Ola, ovannämnda artiser, HELA BANDET och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0