MVC update

Var på MVC idag igen. Tyvärr var Sus på förlossningen så vi fick en annan barnmorska (som var helt ok hon också). BT, HB och hjärtljud var bra. Huvudet på Knodden är bra nere i bäckenet om än lite ruckbart. Barnmorskan tyckte jag hade bra magmuskler när det drog igång en rejäl sammandragning. Jovisst har jag magmuskler... har inte gjort en situp sen 90-talet!!!  :)
Eftersom jag fått sk karpaltunnelsyndrom skickade barnmorskan en remiss till arbetsterapeuten för att prova  ut några handleds-skenor som jag ska ha om natten för att sova med handlederna raka. Jag har ju som mest värk och svullnad i händerna när jag vaknar om morgnarna och det beror tydligen på att man oftast sover med handlederna böjda vilket i sin tur förvärrar trycket på nerven. Nåja, de hör väl av sig nästa vecka.

El Sambo och jag var uppe på Stora Torg och käkade tidigare ikväll. Nu är han, Nisse och Mr G däruppe igen och kolla på Smen's Baglomma. Jag hade gärna följt med men jag orkar fanken inte. Är lite trött i fötter och ben, och börjar känna av ljumskarna lite nu också. Så jag passade ikväll.  Suttit och kollat på CSI. Visserligen ett gammal avsnitt som jag redan sett men i alla fall. Ska lägga mig på soffan och slumra till "My  name is Earl" tänkte jag.

El Sambos tävling på Svampabanan imorgon blev inställd pga allt regn som kommit. Banan var väl så pass underminerad att de inte kunde få iordning den och därför inte heller kunde garantera säkert körning. Lite synd nu eftersom han gillar den banan och inte har tävlat där förut. Men han får förhoppningsvis fler chanser.

Tjingeling och Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0