J**LA mobilskrot!!!

I mitten av juli i år förlängde jag mitt mobilabonnemang med 24 månader och fick då en ny mobiltelefon gratis. Han hade dock ingen med sig där och då utan den skulle skickas till mig inom 2-3 arbetsdagar. Men ingen mobil kom. Jag ringde efter 5 dagar och fick besked att den var packad och kommer i mitten av nästa vecka. Jag blev lite sur eftersom jag var i behov an ny telefon, men det var inget mer att göra än att vänta.

När mobilen fortfarande inte kom kontaktade jag Telenor. De kunde inte hjälpa mig eftersom jag beställt den via Telenor Express, ni vet de där försäljarna på stan som anfaler på Eko eller Domus. Efter mycket om och men, och ringande fram och tillbka visade det sig att telefonen inte fanns i lager alls! Tjejen på vanliga Telenor sa att det enda hon kunde göra var att låt amig bryta avtalet eftersom jag inte fått vad som lovats mig. Jag gjorde se.

Jag skrev att argt mail till telenor Express och blev besvarad av någon slags mellanchef som beklagade att säljaren lovat mig telefonen inom några dagar. de ska alltid säga "inom 10 dagar" eftersom de inte kan garantera annat. Telefonen jag beställt, Sony Ericsson Zylo, var slut men på väg in och eftersom de beräknade att leverera inom 10 dagar hade de inte rtalat om att den var slut i lager. Nu var den dock inne igen och om jag ville kunde hon akrivera mitt avtal igen. Så de tog över en vecka längre än utlovat, men jag fick min Zylo, och hon bjöd på Surfa Fritt som plåster på såren.

Jag har haft mobilen i drygt 2 månader och idag pajade skiten! Halva dagen fungerade den som den skulle. Sen när jag skulle ringa
gick det inte att koppla samtalet. En liten grå telefon med ett streck över syntes i displayen. Jag testade att stänga av telefonen och starta den på nytt. Då står det "SIM inaktiv" i displayen. Jag stängde av den igen, tog loss både batteriet och SIM-kortet men får samma meddelande. Jag ringer Telenor som ber mig testa SIM-kortet i en annan telefon. Jag gör det och då funkar det, vilket innebär att det är fel på min nya mobil.

Nu måste jag alltså skicka in den på service vilket kommer att resulter ai att jag får var autan den i ett antal veckor och sen kommer de ändå att försöka blåsa mig och säga att det är mitt eget fel och att jag tagit sönder den och de ersätter den inte.

FUCK OFF säger jag då. Jag köpte till en försäkring som enligt försäljare täcker ALLT! Om jag backar över den med bilen, och jag trampar på den eller om jag ger den till min treåriga dotter och hon väljer att tvätta den i toaletten så ska försäkringen gälla. Ja... vi fär väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0