And the story continues.

Vi körde ner till butiken för att " ge dem en jävla omgång" angående bänkskivan. Givetvis var vår säljare ledig den dagen. Skulle vi väntat oss nåt annat? Kvinnan som var där hjälpte oss så gott hon kunde. Hon undersökte om bänkskivan i deras utställning hade rätt mått, då kunde vi få ta den, men det hade den såklart inte. Hon förklarade hur det går till, att fabriken normalt har 4-6 veckors leveranstid men i såna här fall (allt från transportskador eller om fabriken eller butiken gjort fel) brukar nybeställningen få förtur och prioriteras före övriga beställningar. Tyvärr får butiken bara butikskivor varannan torsdag så om vår bänkskiva inte hinner komma med i leveransen veckan som kommer, dröjer det ytterligare 2 veckor! Så om en eller tre veckor får vi bänkskivan så vi kan sätta ihop vårt badrum. Jag tror jag blir knäpp....

Och strulet går vidare...

i torsdags kväll vid halv  tio-tiden skulle Peter iväg och träna. Då kunde han inte hitta sin plånbok. Mycket märkligt afeftersom han alltid lägger både nycklar, plånbok och mobil på samma köksbänk när han kommer in i huset. Det gör han alltid. Han hade åkt bil med en kompis tidigar epå dagen så vi antog att han måse glömt den där. Men där var den inte heller. Han fick åka iväg och träna utan plånbok och jag började leta här hemma. Jag letade precis överallt! Till och med i kylskåpet! Man kan ju vara så stirrig ibland att man tex lägger in nåt i kylskåpet och sen ställer mjölken nån annanstans. Jag gick med ficklampa ute i regnet och letade på uppfarten och utanför garaget eftersom han hade burit in pellets tidigare på dagen. Men den var ingenstans. Jag loggade in på hans internetbank och flyttade pengarna från visakortet till ett annat konto, samt kontrollerade att inget av korten var använda. I fredags ringde jag Polisens hittegods samt alla ställen han varit på under fredagen men plånboken lyste med sin frånvaro. Då var det inte mer att göra än att acceptera att vi inte hittade den så samtliga kort fick spärras, körkortet förlustanmälas och raka vägen bort till Björkhem för att fixa ett nytt kort.

Nu hade han inga cash i plånboken som tur är, och korten hade inte använts innan vi spärrade den så det är ju ingen större skada skedd. Men det är så tråkigt! Och det tar tid att ringa och kladda med allts som ska spärras och beställas nytt. Plus att man är utan kort i nån vecka.

Peter har aldrig förr blivit av med varken plånbok, nycklar eller mobil. Glömt den på jobbet nån gång, men då har han vetat var den var i alla fall. Jag tycker synd om honom. han måste ju helt enkelt ha tyappat den nånstans. Men var?

Nu ska jag in till Bella. Hon ligger och tittar på Nya hyss av Emil i Lönneberga och jag tror hon vill ha en macka nu. Kan hon väl få. Lite senare ska vi ut i trädgården och se om vi kan snygga upp lite. Det behövs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0