Äckligt!!!!

Hur är det bara möjligt att det kan bli så skitigt och äckligt inuti tvättmedelsfacket på tvättmaskinen? Har precis rengjort det igen och det var inte längesedan jag gjorde det sist. Att plocka ut själva behållaren och diska den är väl inga större problem, men att kränga in med handen och rengöra i "hålet" resulterar alltid i sönderskrapade och skinflådda knogar. Jag är väl klantig antar jag.
Men ärligt, hur kan det bara bli så äckligt där? Svart-grå äcklig beläggning som luktar unket. Kan man göra nåt för att undvika eller åtminståne minska denna vidriga företeelse? Husmorstips mottages gärna!

Nu tvättar jag handdukar riktigt varmt för att döda bakterier i tvättmaskinen. Köpte nytt syréndoftande sköljmedel igår så nu ska det bli gott att torka sig efter duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0