Min barnmdomshem på Wikipedia...

Googlade "Norra Hulta" so är bostadsområdet där jag växte upp i Ronneby, där mina föräldrar fortfarande bor kvar. Så här stod det på Wikipedia:
******************************************************************************

Norra Hulta

Från Wikipedia

Norra Hulta (även Nya Hulta) är ett bostadsområde i Ronneby, Blekinge. Bebyggelsen består mestadels av radhus men även friliggande villor från början av 1980-talet. Hultagölen utgör gränsen mellan Norra Hulta och Gamla Hulta, något längre österut finns ett nyare område med villor från början av 2000-talet.

Under senare delen av 1990-talet fanns gott om nya IT-jobb i Ronneby, närmare bestämt på och omkring Soft Center. För att inte den nya kompetensen skulle bosätta sig i Karlskrona som hade fler och "finare" boendealternativ att välja mellan uppstod en lobbyverksamhet som gick ut på att bygga nya bostäder i Ronneby. På invändningen att "de kan väl bo på Hulta" svarade den dåvarande VDn för Soft Center Kristina Sjögren att "där bor ju bara massa avdankade metallarbetare". Detta citat blåstes upp stort i lokalpressen och fortfarande kan man höra detta om området.

******************************************************************************

Kommentarer
Postat av: sofie

enligt wikipedia är gatan jag bodde på i London känt för sina många peruk-affärer... det är ju också nått at skryta med ;)

2010-01-10 @ 02:19:08
URL: http://sofieinengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0