Cirkusen är i stan

Ja, eller man kan i alla fall tro det. Fick ju ont i örat igen i tisdags kväll. Vaknade sen på natten och hade jätteont och fick ta citodon igen (och jag som hade slutat med dessa beroendeframkallade piller). Ringde vårdcentralen igen i onsdags morse och fick en akuttid på eftermiddagen. Men efter ett par timmar ringde de upp mig igen och sa att min läkare ångrat sig och istället faxat en remiss till öronmottagningen på CSK och att jag skulle pallra mig dit snarast möjligt. En inringd vikarie inväntades och 219:- med taxi senare var jag på CSK. Då visade det sig att man fått LAB-svaren på odlingen man tog på akuten och jag har 2 outtalbara bakterier som kalasar i öronen. Den ena "ett riktigt spöke som kan ställa till det ordentligt" enligt farbror doktorn. Varken Kåvepeninet eller mina örondroppar biter överhuvudtaget på nån av dessa små elakingar. Därför var det inte så konstigt att jag inte blivit bättre.



Men en örondoktor med rätt utrustning kunde i alla fall rensa öronen ordentligt på mig, fruktansvärt obehagligt och lite smärtsamt, men skönt efteråt. Två nya sorts örondroppar är utskrivna och han hoppades att vi skulle slippa ses mer... Han var för övrigt väldigt vitsig och smålustig och allmänt trevlig. Även sjuksköterskorna på öron var kalas. Trevlig mottagning det där!

Så, förshoppningsvis ska det vara HAPPY EARS inom kort!

Om ni undrar varför jag bloggar kvart i fyra på natten så vaknade jag klockan tre av att jag hade ont samt av Bellas konstanta hostande. Jag tog en citodon och tryckte i henne 3 ml bricanyl. Hon slutade hosta omedelbart, underbar medicin, och själv börjar jag känna av både lite illamående och "hee-eey".. så citodonet börjar verka och det är dags att sova några timmar till innan klockan ringer 06.20 och det är dags att gå till jobbet.

Ikväll kommer Älsklingen hem från Tjockholm, han har värit där och lekt lite på isen med några andra skånska brandmän. Visst är det typiskt att man ska bli sjuk och behöva åka till sjukhuset just när han är iväg. Man snälla Mojjan satte sig i bilen direkt efter jobbet och körde hit. Vad gör man utan sina Mammor? Jag bara undrar?

Bella blev glad över att Mormor var med och hämtade på dagis. Vi käkade hamburgare och pommes, bakade Pepparkakor och badade innan hon slocknade på soffan. Gott! Idag får hon lite sovmorgon med Mormor. Kan väl vara skönt!

Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter inte speciellt skönt med öronen, nu borde det bli bättre iallafall:)

Pianospelningen går det inte så bra med längre... Jag slutade ta lektioner i mitten av 3:an för jag hade inte riktigt tid att öva hemma. Kanske blir sugen på att ta upp det igen någon gång:)

Kram

2009-11-26 @ 17:20:36
URL: http://jenniehagg.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad skönt att de äntligen vet vad som är fel! Det känns lite läskigt, eftersom mitt ena öra har slagit lock i typ tre veckor!! Vi får väl se. Fast citodon är ju inte fel... jag blir helt tonårsfnittrig av dem!! Kram på er.

2009-11-28 @ 07:13:26
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hehe, jag älskar allt som har med volanger att göra på klänningar :) Är det bättre med dej nu?

2009-12-06 @ 20:58:08
URL: http://jenniehagg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0