Annandag Påsk i Lomma

Igår var vi i Lomma och firade traditionell Påsk med grillade hamburgare till middag och Lussekatter till fikat. Vadå? Lussekatter är ju i alla fall gula, eller hur?

Efter maten tog vi en promenad neråt vattnet och det var riktigt mysigt. Även om en del av oss fick springa mer än promenera...

image68



Lillasyster I ville såklart cykla på M's cykel, och när det är Morbror som håller i handtaget kan man ge sig den på att det ska slangas!!! Det känner vi igen från crossbanan!

image69


Trevligt värre var det i alla fall att träffa folket igen. Jag fick med mig en kasse "mamma"-grejer från min snälla svägerska också. Låg och läste lite vänta-barn-lektyr i badet igår. Jag börjar nästan tro att det är nåt fel på mig. Jag menar, alla man läser om och pratar med oroar sig för det ena med det tredje, ont här och ont där, mår dåligt, är trötta, livrädda för förlossning osv osv. Men jag har inga bekymmer alls. Visst spänner det och drar lite ibland när magen växer, men vadå då? Förlossning? Visst fanken kommer det göra ont, det behöver jag inte gå och undra över. Men om alla andra klarar det så gör väl jag det också, eller? Det blir ju inte bättre av att jag 4 månader i förväg går och ältar något oundvikligt som komma skall.

Nej, jag njuter i fulla drag av att slippa håll ain magen när jag ska klä mig fin och gå på fest, av att se magen växa och känna bebisen tumla runt därinne. Jag tog förresten mina första "mag-bilder" idag, men det är ytterst tveksamt om de kommer att publiceras här.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0