Blixtar och dunder... magiska under...

Blixtar och dunder... magiska under...



Ja jösses vad låter om åskan idag. Satt på balkongen och höll på att sätta teet i halsen när det brakade loss. Men fräckt är det. Jag har alltid älskat ordentliga åskoväder. Det är så mysigt att sitta på balkongen, eller verandan i sommarstugan och lyssna på regnet och mullret och titta på dessa fantastiskt vackra ljusfenomen!

I morgon ska jag eventuellt ner till Lund och hälsa på min lille Knallhatt. Nu har han varit sjuk i över 2 veckor. Hade han inte kommit ner till Lund hade han kanske inte levt idag, hemska tanke. Kirirgen som öppnade honom sa att han aldrig sett så mycket var och "skit" i en mage förut. Han hade max klarat 2 dagar till trodde han... Vilken jäkla tur att E & B stod på sig och mer eller mindre tvingade Karlskrona-läkarna att skicka ner honom till Lund. Jävla KLÅPARE till läkare i Karlskrona om ni frågar mig. Men nu är han vaken igen. Visserligen har han alla slangar och så kvar, sjukgymnasten skulle komma och "lära honom andas" idag. Det är väl annorlunda med allt jox den stackarn har instucket i luftvägar och matkanaler... Hur som helst... han är på bättringsvägen och det gör att vi andra sover lite bättre nu. Tack och lov!

Ikväll tänkte jag ta itu lite med stryktvätten... Kul som attan. Men det gör ju inte sig självt, och inte av El Sambo heller... grrrr! Men framför CSI och Law & Order går det ganska snabbt.

Förhoppningsvis ska vi kunna rå om lilla Mikisen lite i veckan. Tänkte höra först med El Sambo, och sen med mamma A om det kunde passa från Torsdag till Lördag. Undrar just om de vill släppa ifrån sig den lillaPrinsessan så länge??? men jag skulle vilja ha en egen "Tjejkväll" med henne, och så ska vi ju Bowla med Morgbror P och kanske Moffa Hjärta också. Så det måste bli två kvällar det!

Vi ses och hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0