Nu vi tända, första ljuset...




Första advent. Första dagen med julkänsla för mig. Underbart. Min vana trogen var jag uppe sent igår kväll/natt och städade, bytte till julgardiner och satte upp alla stakar och stjärnor. Jag gillar att göra det "i sista stund" så att det liksom känns alldeles nytt när jag stiger upp på morgonen.
Bella sov såklart igår när jag gjorde iordning. Idag när hon vaknade bad jag henne ligga kvar i sängen en stund, sen gick jag upp och tände alla adventsljus så hon skulle få en härlig upplevelse när hon kom upp.
-Åh Mamma så fint du har gjort, jag blir alldeles mysig!
Goa unge!!! Hon är så generös med att berömma människor runt omkring sig och det älskar jag henne för. Det är ett fint drag som människa att uppmuntra andra.



Idag kommer Mor & Far på besök. Hoppas bara de håller sig på vägen i blåsten... Jag skulle ju åkt in till stan och handlat nu på morgonkvisten också, och stannat på växthuset för att fixa att par grejer. Men jag tror jag hoppar Växthuset och handlar på Sten-Ols istället. Vill inte köra längre än nödvändigt i stormen. Me jag har ju lovat Pappsen en tårta eftersom vi inte sågs på Fars dag  :)

Nej, nu kallar Skruttan och vill ha frukost. Ha en mysig Första advent i stugorna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0