Ligister & huliganer!

Blev upprörd idag när jag tittade på tv, skrev några rader på FB om det men blev mer eller mindre uppmanad av Milo att blogga också. Jag har ju inte varit så flitig med det sista året... Tiden vill inte räcka till riktigt.

Men ikväll... jag sitter alltså och tittar på "112 - på liv och död" på 7:an. Det visas ett inslag från Kristianstadsdagarna när Polisen ska reda lite i en misstänkt misshandel. Kille X har blivit påhoppad av ett gäng och blöder bland annat från örat. En polis står och pratar med honom men märket plötsligt att något händer bak ryggen på honom. Han vänder sig om och ser hur en kollega böjt ner en annan man (läs snorvalp) på marken. Valpen är spydig som fan och gör våldsamt motstånd!
-Fan vad klen du är. När du brottade ner mig var du så klen!
-Du blev bara Polis för att du är så jävla misslyckad
-Fetto!
-Jag ska stämma röven av dig och dina pengar

Poliserna försöker få honom åt sidan, bort ifrån allt folk, men det går inte eftersom halva jävla Kristianstads slynglar plötsligt runt poliserna och ringen blir tajtare och tajtare. Det är kameror och mobiler i högsta hugg och jag kan bara försöka föreställa mig hur det är att försöka göra sitt jobb som polis i en sån situation. Att inte kunna ha koll bak sin egen rygg, fullt med onyktra människor, man vet inte om och när det smäller.
Killar och tjejer står och hoppar, viftar, fjantar sig och skriker okvädningsord som värsta sortens idioter!

Medan poliserna försöker få denna snorvalp under kontroll samlas det mer och mer folk runtomkring dem och det släng även en del verbala dumheter.
Ordningsvakter och poliser försöker få massan att backa undan men det går inte så bra. Först när det börjar klappra av hovar och rytteriet kommer backar folket undan (ja de flesta i alla fall, det är ett par ägg som står kvar, dummare än tåget). Ridande poliser är mäktigt, och jag förstår att man flyttar sig när X antal hundra kilo häst kommer framridande. Men min första tanke var ändå "varför är det så försiktiga? Dundra på med hästarna bara så de jävla lössen lär sig" men sen tänkte jag på hästarna också och förstår varför de tog det lugnt...

Jag läser vad jag skrivit nu och inser hur arg jag låter, och det är jag också. Jag har en dotter på 4 år och jag poängterar verkligen för henne att "polisen är snäll, de kan du gå till om du behöver hjälp, och om någon varit dum mot dig, polisen är inte farlig utan tvärtom-polisen finns till för att vi ska ha det bra" . Därför blir jag så jävla lack när jag ser dessa puckon i 15-25-årsåldern bete sig så.

Man uppför sig så illa att det stinker om det, sen ha man mage att klaga på polisens omhändertagande??? hade det varit mitt pågasnöre (eller tös för den delen) som betett sig så ska de bara vara glada om polisen får tag i honom (henne) före mig.

Ungdomar snackar om respekt. RESPEKT??? de kan fan varken stava till det, än mindre förstår de innebörden av ordet. Respekt måste vara ett vårt språks mest missbrukade ord...









http://www.tv4play.se/dokumentarer/112_-_pa_liv_och_dod?title=112_-_pa_liv_och_dod_del_31&videoid=2099252

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0