Lång vecka

Hej och hå vilken vecka det varit. Hämtade hem Tösen från dagis i måndags. Feber. På kvällen hade hon 39.8. Febern lugnade sig under tisdagen med då blev hon dålig i magen. Maginfluensa tänkte vi. Men när hon i fredags inte blivit bättre, och ätit och druckit dåligt hela veckan, tyckte jag att det inte stämde och ringde 1177. Med hennes symptom (orkar inte dra allt men diarré endast en gång om dagen, fruktansvärda magsmärtor och ingen aptit alls....) tyckte inte de heller att det lutade åt maginfluensa utan irritation i tarmen. Strikt "skon-kost" ordinerades. Inget socker, inget fullkorn, inget havre, ingea kryddor, inga fröer, inget stekt, inga grönsaker, ingen pasta...
Hon har levt på rivet äpple, mosad banan, youghurt naturell, rostat vitt bröd och kokt potatis. Liiiite Proviva blåbär har jag fått i henne, och så dricker hon vatten och äppelmust utblandad med vatten.

Under hela fredagen och lördagen fick hon kanske i sig drygt en halviter vätska. Hon ska ha minst en liter om dagen. Och så daglig diarré på det. Klart man blir orolig.

Men inatt väckte jag henne och tvingade i henne lite drocka. Och tack och lov vaknade hon självmant två gånger till under natten och var törstig. Sammanlagt 160 ml äpeldricka har hon druckit inatt. Jätteskönt. Och jag tycker det låter som om hon bälgar därinne nu också. Toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0