Söndag morgon

och det är dimmigt värre ute. Tror visserligen det börjar lätta, men i alla fall. Hösten är onekligen här. det går åt ved och värmeljus i faslig fart. En runda till affären och fylla på förrådet tror jag.

Peter kom hem från jobbet igår, med sin plånbok! Han hade dock inte haft den på jobbet utan varit och hämtat den hos polisen. Han hade tappat den på ett av ställena vi misstänkte och en ärlig människa hade lämnat in den till polisen. Korten var ju redan spärrade och klipptes på plats, men själva plånboken och de kvitton han hade däri fick han ju tillbaka. Alltid något.

Bänkskivan. Ja jösses. Tjejen försökte först skylla ifrån sig och sa att "vår snickare" (Peters kompis som var med honom i butiken) sagt att skivan skulle vara 52 cm djup. Men när Peter sa att han sagt att den skulle sticka ut 1 cm fram och vid sidorna erkände hon att så var fallet.

Blondie: Ja, och skivan är 52 cm.
Peter: Ja...
Blondie: Ja, och skåpet är 51.
Peter: Ja, och lådfronten är 2 cm.
Blondie: ... jaha... eh... vänta lite.
*går bort till utställningen och mäter på den*
Blondie: OJ! eh.. jaha... jag beställer en ny skiva.

Alltså... tjejen JOBBAR med att beställa kök och badrum. Det kan omöjligt vara första gången hon lägger en beställning på en bänkskiva. Jag fattar bara inte hur hon kunde missa. Bara att hoppas att bänkskivan hinner komma med i denna veckans leverans. Annars vet jag en som blir skogstokig!

*******************************************************************************************

Var ganska duktig igår och sopade av trädäcket från all mossa som ramlat ner från taket. Fällde ihop alla utestolarna, sopade på uppfarten och bar in massa ved. Sen knallade vi till ICA och handlade det vi behövde för lite tacos på kvällen. Gott!

Blev en lugn kväll. Peter hade jobbat dygn och hade sovit dåligt. SJälv var jag ganska trött i kroppen eftersom jag inte är van vid fysisk ansträngning  :P   Så det blev slappande framför tv:n. Ganska skönt det också. Låg och halvsov båda två och vaknade till lite då och då bara.

Idag ska Peter jobba i printerrummet och jag måste till apoteket. Mina jävla öron blir inte bra så jag får hämta mer Terracortil eller vad det nu heter. Sen blir det till att gå med fetvadd i öronen 5 dagar till. Ser inte klokt ut.

Möte på arbetsmiljöenheten på måndag och bassängträning onsdag och fredag. Ska även "landträna" på onsdag så SG får kolla upp vad jag kan och inte kan. Jag är ju så himla duktig så jag klarar nog gruppgympan snart trodde hon. Träffade min "ordinarie" SG i affären igår och hon sa att jag var välkommen tillbaka. Tycker bra om bägge två så mig spelar det ingen roll vem jag går till.

Nu ska vi ha frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0