Varför...

finns inte Bowling med i somma-OS när curling är med i vinterspelen? Det är ju likvärdiga sporter tycker jag, med den stora skillnaden att det är garanterat många gånger fler som spelar bowling...

*********************************************************************************************

Funderade på en sak när jag gick över skolgården imorse och lyssnade på fåglarna som kommit tillbaka. Är det samma fåglar som kommit hit till Färlöv som var här förra året? "bor" de på samma ställe i Sverige eller hamnar de var som helst?
Jag hörde dem kvittra och tjattra i träden och inbillade mig att de sa saker som:
"det är ju fanken också, här lämnar man boet nystädat innan man drar för vintern sen när man kommer tillbaka ser det ut som fan! Skitigt, snöigt och pinnarna huller om buller" och liknande. Kommer de tillbaka till samma ställe eller har de ingen aning om huruvuda de har varit här i Färlöv tidigare eller kanske bodde förra året i Skummeslöv eller Läckeby? Känner de igen sig visuellt eller bara i sin biologiska kompass i huvudet?

*********************************************************************************************

Har haft nytt rehabsamtal med chefen och skyddsombudet idag och kan konstatera att jag har väldigt fina och goa arbetskamrater som månar om mig och mitt välbefinnande. Det värmer i hjärtat!

*********************************************************************************************

Är så glad över att jag har världens finaste lilla tjej! När livet känns allmänt pestigt är den bästa medicinen en "pyss å paam" från Bella! Älskar Dig min Prinsessa!

*********************************************************************************************

Ikväll tog vi en promenad, jag Bella och Gum. En tur till affären och sen ett par kvarter ner i byn innan vi vände hemåt. fatta att jag klarar att gå några hundra meter, sen är det kört. Gum körde vagnen eftersom jag på sjukgymnastens inrådan ska "svänga kraftigt med armarna" när jag går, och ändå fick jag sätta mig på huk och pausa var tionde meter eller så. Dryyygt. Men det är alltid trevligt att träffa Gum och snacka lite skit  :)

*********************************************************************************************

Det har varit strålande solsken idag. Kallt, men friskt och vackert. Jag ville ta min BADEN-BADEN-stol och bädda in mig i täcket och läsa min bok. Problemet är bara att jag inte har nån Baden-baden... Ska nog önska mig det i födelsedagspresent i år. Fast jag vill ju ha en symaskin också. Får fundera på vilket jag vill ha mest.

*********************************************************************************************


Kommentarer
Postat av: GUM

Tack själv för promenaden, jag tycker också det är trevligt att prata lite skit.

Önska dig en baden-baden, du kan låna min symaskin.

2010-03-06 @ 10:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0