Piss och pest och senapsgas!!!

Var hos min husläkare idag. Hon har sjukskrivit mig till den 30 juni så att vi inte behöver kladda med det mer innan operationen. Hon menade också att det är viktigt att jag håller smärtlindringen på en jämn nivå och inte bara behandlar ”topparna”, samt att jag inte biter ihop och tar mer smärta än jag behöver. Hon tyckte inte det var en så lämplig metod…Därför skrev hon ut starkare tabletter än diklofenaken som jag ska ha hemma i beredskap så jag kan förstärka smärtlindringen när det behövs. Hon tyckte också att jag skulle bada varmt och basta mycket. Den ordinationen tog jag till mig utan omsvep. Bastubad känns inte lika onyttigt som starka piller…

 

Annars har jag en jävlig dag idag. Har bråkat med försäkringskassan lääänge eftersom jag inte har några pengar. KrJobbetgjorde ju fel när de anmälde min sjukskrivning till FK denna gången så det har dröjt nästan 2 veckor extra. I måndags efter att jag gnällt och skällt och mer eller mindre idiotförklarat hela FK’s system och organisation blev jag dock uppringd av en kvinna  på FK i Kristianstad som där och då blev min personliga handläggare. Hon lovade att registrera beslutet så pengarna betalades ut. MEN, så har det såklart inte blivit. När jag ringde idag och efterlyste pengarna var det fortfarande inget beslut taget. Då visade det sig att min SGI inte var fastställd i måndags. Jag fattar ingenting eftersom jag inte har anmält några förändringar av inkomst, min SGI är ju oförändrad. Och det kom försäkringskassan också på, idag, så nu fastställde de att min SGI är densamma som innan. DUUH!!!  Jävla nötter, inte konstigt att folk får vänta på sina pengar när de sitter och gör onödigt arbete och dubbeljobbar med sånt skit. Varför ska man uppmanas att självmant anmäla och registrera inkomstförändring om de inte litar på att det systemet funkar utan ändå väljer att kolla upp detta på eget bevåg?  Så idag registrerade min handläggare utbetalningen vilket innebär att jag får pengarna först nästa vecka. Jätteroligt eftersom jag ska hämta ut två olika nya mediciner och köpa födelsedagspresenter till Mor & Bror.

 

Det blev lite för mycket för mig idag med detta (jag är ju inte riktigt i fas just nu om man säger så) så jag bestämde mig för att bryta ihop lite, och det gjorde jag. Tror dock inte det räckte för jag mår fortfarande skit och är så jävla arg, ledsen och besviken. Det känns om om jag ramlar mellan stolarna i precis alla instanser nu. Läkarbyten till höger och vänster i ett år innan nån tar mig på allvar och inser att jag måste röntgas, när jag väl blir röntgad skickas remissen fel och blir liggande i nån ”papper som vi har glömt bort”-brevkorg i Hässleholm, sen finns ingen läkare som vill skriva sjukintyg per telefon, för att inte tala om den hemska distriktsköterskan som verbalt nitade mig rakt i magen och fick mig att må dåligt i flera dagar. Jobbet klarar inte av att anmäla rätt datum till FK. Och nu strular försäkringskassan också. Vad har jag gjort för fel? Varför ska jag bli lidande hela tiden för att andra organisationer brister i sina rutiner? Det känns så fruktasvärt orättvist. Jag har ju inte valt att drabbas av denna pissiga och klena rygg…

 

Ursäkta min kräk-kaskad, men det är så här jag mår just nu.

 

Nu ska jag dra täcket över huvudet och gråta lite till. Sen ska jag hämta Bella och förhoppningsvis gå och gunga lite i solskenet.

 

Adjö!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag har inga presenter med mig men jag vill gärna ha god mat och tårta”.



Att du bara nyter skriva.....





2010-04-16 @ 18:27:24
Postat av: Therése

Eeh... att DU bara nyter skriva utan att ge dig till känna. Klarar man inte av att läsa mellan raderna och förstå bitter-humorn bör man kanske ge sig till at läsa andras bloggar över huvud taget.

2010-04-16 @ 22:14:02
Postat av: Lukasemma

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2011-10-20 @ 11:57:40
URL: http://lukasemma.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0