Leve Sverige!

Svenska Flaggans dag, 6 juni, Nationaldagen... kalla den vad Du vill bara Du firar den. Ja, jag tycker att vi som svenskar ska fira denna dag. Utan att behöva bli kallade främlingsfientliga. Som Elvis sa: Vi måste för fan börja fira nationaldagen på riktigt, annars kommer det snart nån jävla nysvensk och tar den dagen för oss...
Jag håller med, själva principen alltså. Skolorna ska ha samling runt flaggstången och sjunga Du gamla Du fria, som för övrigt är allmänbildning att kunna! Vi ska klä oss i blågult och vifta med flaggor! Vi ska partaja och ha skoj, för det är SVERIGES NATIONALDAG!
Och nej, jag är INTE rasist bara för att jag tycker så här!

Eftersom det var tävling firade vi på crossbanan i Teckomatorp, Duvekebanan. Det säger jag bara, den ligger så långt ut i ingenstans att varken Hemglass eller Jehovas Vittnen hittar Dit. El Sambo hittar verkligen inte dit. Han har lokalsinne som en mixerstav, det går bara runt runt runt... Men jag hittar utan problem. Jag är duktig på kartläsning!


Varm och svettig publik... Solen gassade och det var vindstilla.



Sverigeklädd Bella



Ing-Marie och Kelly vilar i skuggan.



Mina sverigebakelser!



Jag och Bella vill ha Sverige-dammsugare



Bella hejar på Elvis, han har nr 9 som startnummer.



Glass svalkar gott varma dagar.



Hunden Ebba är supersnäll och brukar pussa Bella.
Bella älskar Ebba!


El Sambo körde mycket bra.
4:a i första och 10:a i andra.
Sammanlagt 6:a!



Gräs fullt med äckliga fästingar!



På väg hem.
Imse Vimse Spindel...



... klättrar upp för trå'n...



För 10:- får Du en minifläkt på Clas Ohlssons!



På kvällen blev det grillning hos Team Elvstrand.
Köttet var syndigt gott!
sen gick vi till parken och dansade Kase-dans och drack sprit
från fickpluntor! Så som riktiga Svenskar gör!



Linus med en mycket trött Bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0