Min lilla Prinsessa!

Idag är Bella fem månader... fatta det, fem månader !!! Tiden springer verkligen iväg. Samtidigt som det känns som att tiden har gått fort kan jag knappast komma ihåg hur livet var innan hon fanns. Det är konstigt. En sak är i alla fall säker... hon är en underbar liten tös och jag älskar henne så mycket att det inte finns ord för det!

Så här go är hon min lilla Prinsessa! Jordgubbsmössan har hon fått av Melwin och den är sådär tönt-gullig  :)
Pyjamasen med spöken och hjärtan är också en favorit! Den fick hon i julklapp av Faster Annika  och farbror Hokke. Den är verkligen ursöt!

image230

Lite kalas har vi haft idag. Svärfar kom och åt varma mackor med oss, och sen fikade vi på semlor. Jag fuskade och köpte färdiga släta bullar, samt gjorde "skol-varianten" av samlor. I skolvarianten byter man ut mandelmassan mot vaniljkräm (tack för tipset Bitte) eftersom nötter och mandel inte får serveras i skolor pga allergier. Passar mig utmärkt eftersom jag inte äter mandelmassa.

Bella fick smaka på min grädde, det var ju trots allt henne vi firade, och jösses att det gick hem! Hon fick lite grand på skaftet på min sked ett par gånger. Sen när jag tog en större bit bulle med grädde till mig själv satt hon gapandes som en fågelunge med sina stora ögon fokuserade på skeden hela vägen från semlan till min mun. Sen tittade hon på mig med frågande ögon...

-Men jag då? såg hon ut att undra. Lilla Gumman! Hon fick lite till men jag ville inte ge henne för mycket för då får hon väl magknip stackarn, så vi hämtade hennes nya favorit-mellis. Yoghurt med banan och päron. Det var ju inte vispgrädde precis, men det slank ner det också! På Bellas blogg finns en bildserie på när hon äter semla!



Nu ska jag svulla choklad! YEAH!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: GUM

Stora damen ser jag. Hur är läget annars? Länge sedan vi pratade. Ska försöka hörar av mig någon dag. Kram

2008-01-19 @ 23:42:07
Postat av: Therése

GUM... har själv haft telefonen redo flera gånger men så har det kommit nåt ivägen, typ navel-ludd eller nåt annat skitviktigt *skäms*
Vi får komma och hälsa på snart.

2008-01-19 @ 23:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0