Rätt låtar gick vidare

Jag har tittat på melodifestivalen för första gången på flera år. Inte illa. Annars har jag bojkottat den eftersom jag inte alls gillar upplägget med femtioelva deltävlingar och chanser för halv-utslagna låtar osv...  Men, men...


Jag hissar & dissar som följer:

HISSAR

1. Sanna Nielsen. Vilken röst den tjejan har utvecklat. Det är bara så att Carola får passa sig. Hon har varit ensam drottning av sång i Sverige länge men nu blir hon snart nedknuffad från tronen tror jag. Men, Sanna har inte Carolas karisma och hennes scen-energi. Självklart inte heller Carolas erfarenhet, men där kommer ju Sanna ikapp så småningom. Och förresten, vad gäller just Melodifestivalen så har de båda varit med 5 gånger nu, även om Carola dessutom vunnit 2 gånger. 

2. Kebabpizza Slivovitza. Så jävla skön låt! "feta fälgar"... "cruisa runt i limousin"... det är ju klockrent. Trallvänligt, fartfyllt och glatt. Vad mer kan man begära? Jag tror ungarna kommer springa runt och sjunga Kebabpizza precis som de för några år sedan sjöng om Zlatan! ME LIKE IT A LOT!

3. Rongedal. Förutom att det såg jävligt kul ut med två likadana så var låten bra! vet inte riktigt varför jag tyckte om den, men jag satt och nynnade lita och diggade i soffan. Den gick hem helt enkelt.


DISSAR

1. The Nicole. Allvarligt talat. Vad fan var det? Och varför THE Nicole? Nån flummig egotripp eller vad är det frågan om? Och låten då? Razborka? nej du, rysk 80-talspop är inget för mig. Detta låter som nåt Hipp Hipp's ryska brödrapar skulle sjunga!

2. Alexander Schöld. nej, nej och åter nej. Kan ingen förbjuda alla dessa pubertala Gessle-kopior som dyker upp som svampar överallt? Alltså Gessle är över 50 bast och har låtit likadant sen första gången man hörde honom. Nu lägger han förhoppningsvis snart av, och bespara oss då för Guds skull för efterapare.
Texten "Den första svalan" var dessutom en stor besvikelse med tanke på att det faktiskt var Ingela Pling Forsman som skrivit den. Hon är ju så mycket bättre än såna här banaliteter.

3. Carola. Alltså jag är ledsen. Jag har alltid gillat Carola, och gör egentligen fortfarande. Men jag tycker att hennes röst inte år vad den varit. Den är lite raspig och väldigt ansträngd hela tiden. Man blir nästan orolig att den inte ska hålla. Skorna var skitfula och klänningen inte ett dugg smickrande. Hon är dock fortfarande lika snygg som vanligt! Men det blir ändå ett NEJ. Låten lämnade mig likgiltig.

Måste också tillägga att det på nåt sätt kändes bra att Carola & Andreas "bara" kom till andra chansen. Media har nästan gett dem fribiljett i förväg så jag tror att de blev ganska paffa över att fortfarande behöva tävla om en finalplats. Ja, ja... det räcker tydligen inte att vara Carola med hela svenska folket längre.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tyckte Carola var helt övertänd och då blir det lätt hysteriskt med henne...minns när hon rev upp blomsterarrangemangen på Skansen och hottade på publiken...ja, hon var nästan i samma form i lördags. Kanske tur att det inte fanns blomkrukor på scenen... ;o)
Sanna och twinsen var helt klart bäst!!

KRam C

2008-02-19 @ 13:01:55
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0