Barnomsorg / Tito Beltran / Rödeby / Gubbar i bil

Har funderat lite kring barnomsorg.... Man måste ha ett jobb för att få barnomsorg, och man måste ha barnomsorg för att få ett jobb.... eller hur var det? Man ska i alla fall inte ha några hinder att ta jobb om man ska ha rätt till A-kassa, men om jag är arbetslös får jag bara lämna barnet på dagis 15 timmar per vecka. Hur ska jag då med kort varsel kunna ta ett heltidsjobb? Om jag har min 15 timmar per vecka som arbetslös... kan jag då tacka ja till några dagars heltidsvikariat? Får jag lämna barnet heltid de dagarna? Hur ska jag annars kunna ta jobb som erbjuds?

Nåja, ska på informationsmöte på tisdag och får då ställa mina frågor till en rektor inom barnomsorgen.

Tito Beltran... jag ska säga som det är. Jag har alltid haft svårt för den mannen. Tycker han är lite "sliskig" på nåt vis. Men det vete fanken om jag inte står mer på hans sida i våldtäktsmålet alltså... Jag menar inte att barnflickan blåljuger... de har säkert haft lite rajtan tajtan... och det har ju Tito medgett. Men det är för mkt som luktar skumt i denna historien. Hur kan flera "artister" kännt till det och hållt käften hela turnén? Varför anmäla 8 år senare? Varför över huvudtaget följa med en man som är över 30 till hans hotellrum när man själv bara är 18? Vad väntar man sig egentligen? Och hur kan Maria Lundqvist tycka det är ok när hennes så pass unga barnflicka till och med frågar om hon får gå med Tito till hans rum??? Är det lämpligt tycker hon? nej, han har säkert kört lite sweet talking och fått vad han ville, men det är faktiskt inte olagligt att förföra någon...
Som sagt, det luktar inte helt riktigt om detta åtal tycker jag, men jag kan ju omöjligt veta. jag var inte där. Men nog lutar det lite åt häxjakt på Tito..?

Äntligen kom det! Åtalet mot Rödeby-ungdomarna. Jag tycker visst det är fruktansvärt tragiskt att Simon fick sätta livet till och 17-åringen skadades allvarligt (för livet kanske). MEN... de är inte enbart offer i denna historien utan även gärningsmän. Och fruktansvärt grymma sådana. Jag hoppas att de döms för de hotelser och den terror de utsatt familjen för. Jag hoppas såklart också att 17-åringen återhämtar sig till fullo, jag är ingen "rätt-åt-honom"-människa. Men jag tycker han ska stå till svars för vad han gjort och ta sitt ansvar för sin del i det hela.
Följer med spänning.

Två fall med gamla olämpliga förare på en eller två dagar... I det ena fallet körde Gubben upp på järnvägen för "där skulle finnas en påfart nånstans". Jo, men det togs bort för flera år sedan informerade Polisen... ren jävla tur att Gubben han ur bilen innan tåget drog med hans bil längs spåret!
I det andra fallet körde en annan Gubbe och vinglade längs gatan, kraschade in i en bil och rammade därefter en barnvagn med en 3 månader gammal bebis. det säger jag bara... Gubbe eller inte, jag hade slagit ihjäl Gubba-aset om det varit jag som drabbats! Med mina bara händer hade jag slagit ihjäl honom på plats! Och sen visade det sig att han redan hade indraget körkort!!!

Så... det var kvällens gnäll... typ...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0