HÄNGRÖV!!!


image158

Alltså jag måste bara säga min åsikt i hängrövsdebatten. Nu har nån skola i vårt avlånga land förbjudit byxor med häng samt djupa urrigningar och det har tagit hus i helvete. Det pratas och personlig integritet och fritt land osv. Och mode. HALLÅ!! MODE??? Sen när är det modernt att flagga med arslet?
Allvarligt talat... jag har jobbat på högstadiet (ja jag kallar det fortfarande så ) i flera år och jag tycker fan det är på tiden att nåt görs åt denna hemska kläd-ovana. Men kom igen va? När jag på min rast sätter mig i skolcaféet och ska äta en fralla eller ett äpple är jag jävligt ointresserad av att se en finnig pubertetsröv svänga förbi i ögonhöjd på en meters avstånd. Tappar fan aptiten i en vecka efter nåt sånt. Man måste inte visa fullmånen bara för att ha häng i byxorna. Man kan väl ha lite lagom häng bara, med båda skinkorna kvar i tryggt förvar innanför byxorna? Men nej då... jag tror faktiskt att "vem-kan-ha-byxorna-längst-ner-och-fortfarande-gå" är en ny gren i nästa OS. Hälften av hängrövarna rör ju bara på benen från knäna och neråt när de går, annars ramlar de omkull...

Och djupa urringningar... Don't get me started! Jag är inte pryd på något sätt. Men varför i hela denna felvridna värld har 13-åriga tjejer behov av att med värsta push-up-bh:n visa mer klyfta än Pamela Anderson i skolan? Eller någon annanstans heller för den delen? Och hur kan jag som förälder tillåta min dotter att gå till skolan så? Visst, jag förstår att man vill klä sig snyggt, kanske för att fånga intresset hos nån snygg kille eller så (jag har faktiskt också varit tonåring). Men varför måste det innebära mer spackel än Johnnie Krigström gjorde av med under hela säsong 4 i Room Service, i kombination med kläder som inte lämnar någonting över huvud taget till fantasin?

Allt är inte svart eller vitt. Jag menar inte att killarna ska ha byxor uppdragna så högt att benen går ändan upp till armhålorna, eller att tjejer ska gå osminkade i polotröja och långkjol. Men sminka Er, klä Er attraktivt och "häng ner" byxorna med måtta.

Moraltanten (31 år och tant... *ryyyys* ) har talat!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig blogg. Håller helt med dig om detta kosntiga "mode". Log hela tiden när jag läste :-)

Tack för din komentar i min blogg. Jag kan helt klart vara intresserad av att köpa. Är det mycket pärlor och hur mycket vill du ha för dem? Du kan väl höra av dig på min mail [email protected]

2007-10-31 @ 11:19:38
URL: http://virranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0