Ägget är löst!!!

Handlade på Domus idag. Bröd, pålägg, Polly, smör, ersättning och... ägg. Ett 15-pack. Helt vanliga ägg trodde jag. Betalade och packade mina varor i en pappkasse. Äggen i paketet såklart. Ställde kassen i barnvagnens underrede och gick hem. Började packa upp mina varor. Kom till botten av påsen och där låg... ett ägg! Ett löst ägg, längst ner i påsen, och det var helt! Jag öppnade äggpaketet och mycket riktigt saknades där ett ägg. Jag fattade ingenting. Vem har plockat ut ägget ur kartongen och lagt det löst i kassen under alla de andra varorna? Jag antar att det var ett rymningsförsök i rädsla för att sluta som omelett på mitt middagsbord... Men tji fick Mr Egg! Jag fångade honom innan han hunnit särskilt långt!

Jag undrar dock fortfarande hur fan han kom loss ur paketet.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0