Demolition Tank...

Läste om mannen i personbil som blev överkörd av en pansarvagn utanför Revinge i samband med militärövningen häromdagen. Wow... snacka om änglavakt! Det kan inte höra till vanligheten att komma undan med livet i behåll efter att ha sett undersidan av ett par larvfötter. Lite ont i nacken och allmänt tilltufsad verkade vara de enda blessyrerna.
Nu kommer dock rättsliga efterspel mot den den värnpliktige stackaren som körde pansarvagnen. Ja, jag tycker faktiskt synd om honom även om han troligtvis kört för fort (går att utläsa med tanke på hur olyckan gick till). För allvarligt talat, jag tror inte en sekund på att den killen, som såklart är i runda slängar 20 bast, har fått tillräcklig träning på att köra detta vidunder i trafik. Ledsen men där brister mitt förtroende för den svenska Försvarsmakten. Enligt mig sätter de både stora fordon och stora vapen i händerna på unga (många gånger omogna) unga män efter alldeles för kort utbildning och för lite erfarenhet. Jag sa detta till El Sambo och fick medhåll. Han berättade att när han själv gjorde lumpen skulle de köra stora lastbilar. "Vi fick köra lite grand inne på området sen var det bara raka vägen ut i allmän trafik. Det var fan inte många som hade koll på var han hade den stora jävla lastbilen"
Tveksamt om det är den unge värnpliktige som bör åtalas för vårdslöshet i trafik. Kanske är det Försvarsmakten som bör åka dit för bristande utbildning eller nåt sånt?
Skönt i alla fall att det slutade så lyckligt som det faktiskt gjorde.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0