Blandade floskler...

Två systrar ~13 och ~18 går efter en mamma som pratar väldigt upprört.
Syster 1: Mamma är arg.
Syster 2: Hon är inte arg. Hon är finsk!

******************************************************************************************

Fyra killar ~14 sitter och pratar väldigt högt. En av dem sitter och skryter om att han för någon timme sedan förlorat oskulden.
Kille 1: Lukta på mitt finger det luktar krök! Han pressar fingret mot näsan på kille 2.
Kille 3: Du menar att det luktar pök?
Kille 1: Ja, mitt finger luktar pök.
Kille 2: Det där luktar inte pök, det luktar arsle?

*******************************************************************************************

Gröna linjen mot Hagsätra

Fyra killar ~14 sitter och pratar väldigt högt. En av dem sitter och skryter om att han för någon timme sedan förlorat oskulden.
Kille 1: Lukta på mitt finger det luktar krök! Han pressar fingret mot näsan på kille 2.
Kille 3: Du menar att det luktar pök?
Kille 1: Ja, mitt finger luktar pök.
Kille 2: Det där luktar inte pök, det luktar arsle?

**********************************************************************************************
En tjej ~13 och vad som verkar vara henne lillasyster ~8, går fram till en mycket känd kvinnlig dokusåpadeltagare.
Tjejen: Skulle vi kunna få din autograf?
Dokusåpadeltagaren: Ja!
Tjejen räcker fram penna och papper.
Dokusåpadeltagaren: Eh, ska jag skriva mitt namn?

*******************************************************************************************
En man ~30 kommer fram till baren där bartendern ~20 står.
Man: Hej, En Whiterussian, alkoholfri.
Bartendern: Du vill alltså ha ett glas mjölk?
Man: Precis.

******************************************************************************************

Resecentrums kiosk, Kristianstad

Tjej 1 ~20: Jag vet inte om jag ska köpa cigg eller om jag ska skita i det?
Tjej 2 ~20: Men vad fan, köp cigg, man lever bara en gång!
Tjej 1: Det har du fan rätt i? ett paket Marlboro light tack, extra långa.

********************************************************************************************
Två killar ~30 börjar prata när de väntar på att tåget ska stanna in helt.
Kille 1: Jag ser att du har sånt där Comviq-hår.
Kille 2: Vadå Comviq-hår?
Kille 1: Ja, dålig täckning?

*****************************************************************************************
Två tjejer ~17 stiger av tåget i Järna och ser ut att leta efter någon. Snart kommer denne någon som visar sig vara en man ~50 med en stor hund. Hunden börjar skälla mot Tjej 1.
Mannen (på bred skånska): Är du hundrädd?
Tjej 1: Va?
Man: Är du hundrädd?
Tjej 1: Ursäkta, men jag hör inte vad du säger.
Mannen (artikulerar överdrivet mycket och frågar så tydligt han kan): Är du hundrädd?
Tjej 1: Aha, nä, vi har precis käkat.

**********************************************************************************

En gammal man går sakta men säkert in i väntrummet på Västerviks sjukhus, och fram till receptionisten.
Mannen: Hej! Jag tror jag är lite sen?
Receptionisten: Det går nog bra, sitt du ner!
Mannen: Jag skulle varit här igår.

**********************************************************************************


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0