Fantastisk hjälp vid sjukdom!

Ingen höjdare idag heller. Fått tid hos sjukgymnasten nästa vecka men tills dess får jag reda mig själv "så gott jag kan efter bästa förmåga". Det är svensk sjukvård när den är som bäst. Tur man inte är sjukare än man är.
 Jag kom att tänka på en mycket bra sång från Sångarstriden -94. Melodin är gamla kära "Vintern arasat ut bland våra fjällar..."

Vårat sjukhus ska privatiseras
vården ändras med en yuppie-kur
Här ska nya kunder genereras
Icke nöjda kommer i retur

Är du sjuk låt oss med kroppen få mixtra
om du pröjsar blir kirurgen din vän
när han skär: bedövningen kostar extra
peng vid sidan när han syr igen

Om du vaknar upp och armen är bruten
varje krona tar vi som du har spard
Första frågan som du får på akuten:
Har du Visa eller Mastercard?

Vi råder patienterna att röka
Philip Morris huvudsponsor är
lungsjukdomarna vill vi ska öka
kom hit se'n med era luftbesvär

Med deltidsövervakning priset kan sjunka
när du får infarkt har vi tagit rast
om du vill att respiratorn ska funka
lägg en krona i dess myntinkast

Om din kropp är nedkörd, sliten och misskött
bårhus med drive-in går snabbt och känns rätt
och om du är ensam, deppig och utstött
psykologen finns på 071



Den säger det mesta tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0