En liten juvel!

En liten juvel!


Så här ser han/hon ut! Vår lille juvel som vi ska få träffa på riktigt runt den 13 augusti.
Ja, så är det. En liten knodd ligger och växer så det knakar i magen. Än så länge är det inte så mycket vänt med honom/henne... inte ens uppe i ett halvkilo. Men om man får tro på min mages utveckling så blir den lille större och större för varje dag!

Det är liv och rörelse där inne må ni tro! Det brukar sovas middag under större delen av förmiddagen fram till halv tre på eftermiddagen ungefär, sen voltas och hjulas det friskt därinne! En och annan handvolt känns det som också. Inga direkta slag eller kickar ännu, bara rejäla helomvändningar. Det känns tydligare och tydligare men än har jag inte kunnat se något, eller känna från tsidan så att säga. Så än så länge är det bara "min" upplevelse. Men det kommer nog snart.

Idag är jag i vecka 20+4. Mår bra och har gjort hela tiden. Lite känningar i bäckenet bara, men fick ett långt resårband av sjukgymnasten som ska ge lite extra stabilitet så det är ingen större fara med det heller.

Spännande är det i alla fall! Vi vet inte om det är en pojke eller flicka. Jag ville såklart ta reda på det, nyfiken som jag är, men där sa El Sambo tvär-nej så jag får vackert lugna mig tills den lille visar upp sig...   :)  Jag säger oftast han av någon anledning... Inte så att jag "känner på mig" att det är en pojk, jag har verkligen inga vibbar alls vad gäller den saken, det bara blir han när jag pratar. Only time will tell...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhhh, äntligen kom det! Jag stod mittemot en svägerska för någon månad sedan som berättade att: JAG SKA BLI FASTER!!! och tindrade med ögonen och klappande händerna och nästintill hoppade upp och ner av glädje! Så du kan ju förstå att jag väntat på detta inlägg! ;o)
Visst är det helt underbart, det är väl därför det har vuxit 3 små knoddar inuti mej!
Vilken fantastisk bild på knytet, man ser ju hande och allt. :o)

Stoooort lycka till och ta och klappa på maggen från mej!

2007-04-01 @ 15:57:14
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Faster

En sådan liten goding. Och det synd på långt håll att det är en liten med flätor... eller inte... eller jo föresten. Jag tror att det blir en liten tös.

Kram, från en stolt Moster ;-)

2007-04-01 @ 18:11:10
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Jessica

Grattis!!

2007-04-07 @ 17:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0