Tappat magen

Nu har jag tappat ner magen en bit. Lättare att andas nu samt lite mellanrum mellan bröst och mage igen  :)   Däremot ligger magen liksom och vilar på låren när jag sitter i soffan. Ser ganska kul ut. Det känns också att magen väger en del, ofta vill jag hålla i magen underifrån, som stöd, när jag går, eftersom det känns som om den ska ramla av annars!

Jag funderar ju inte egentligen så mycket kring förlossningen, men igår natt behandlade mitt undermedvetna frågan... Jag drömde att jag födde barn i toalettestolen på övervåningen hemma hos Mojjan och Pappsen! Ja jisses... Slempropp och vatten gick (mängder av vatten) och magen blev till en tunn, slapp, hängande skinnsäck så jag var tvungen att bära bebisen genom magen!!! Jag bara skrattade när jag vaknade. Men det allra roligaste var att när jag berättade för kusin Dockan sa hon att hon drömt precis likadant om magen innan hon fick Melwin! Lite spookey!

Snart dags att packa den berömda väskan också. Gick igenom lite babykläder igår och insåg att det mesta jag har är i stl 56. Får nog skaffa nåt lite mer i 50 också. Lille Melwin kunde ju bada i sina 56-kläder första tiden. Och landstingets tryck över hela ungen kan väl knappast vara en bra start i livet  ;)  Nåja, jag har ju cirkus 1 1/2 ånad kvar så det hinns nog med!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0