Förlossningen... snart är det dags på riktigt!

God morgon kära vänner. Sitter instängd på kontoret och bloggar. De andra sover allihopa. Men jag var ju hemma och sov sent igår kväll när de gick upp på stan, så det är väl inte så konstigt.

Igår var vi i Hälllevik och köpte bilbarnstol. den är jättesnygg tycker jag, och verkar kanonbra och säker. Bild finns på Knoddens blogg: http://knodden07.blogg.se
Tjejen som sålde den var väldigt trevlig och visade och demonstrerade och tipsade så det stod härliga till  :)

Vi var även på studiebesök på förlossningen. Det var spännande. Vi fick se olika förlossningsrum (gamla och nyrenoverade), vårdrum, det blivande patienthotellet uppe på BB mm. Det enda som var lite halvläbbigt var det sk "upplivningsrummet" dit de tar bebisen om den är "tagen" som barnmorskan så fint uttryckte det. Där fanns 2 speciella britsar för bebisar som inte mår så bra, och bakom den ena britsen stod en liiiitet laryngosskop... Det såg så brutalt ut på något sätt. Tur att det inte behövs användas så ofta.
Annars tyckte jag att det var spännande och jag åker gärna dit igen snart... fast inte på studiebesök då  ;)

Idag ska jag till arbetsterapeuten för att kolla upp mitt karpaltunnelsyndrom. Får se vad hon säger, om jag behöver skenor eller inte.

Nej, nu ska jag läsa nyheter och se vad som hänt i världen inatt!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0