Tessan Schaffer

Tessan Schaffer

Juldagen tog jag bussen till Ronneby för att träffa min familj. Porterstek hos Mormor är tradition på juldagen. Gott som alltid! det är egentligen inte klokt så bra hon är på att laga mat, min Mormor!
Efter maten fixade Kalle en tipsrunda, som givetvis vanns av min kära Mor, och därefter åkte jag med Brorsan hem för att testa hans nya spel till Playstation 2. Spelet heter Guitar Heroes 2 och är precis hur kul som helst! Man ska alltså spela på ett kontroll i form av en gitarr och klara av att ta sig igenom en hel låt på scen. Gud som jag skrattade innan jag kom på hur man skulle göra. Jag som spelar lite gitarr IRL ville ju flytta vänsterhanden när jag skulle byta ackord... men här var det ju fasta knappar i olika färger jag skulle trycka på och de flyttade sig minsann inte! Roligt hade vi i alla fall!
Av Lilleman fick jag en kanonsnygg "designad" klockradio med inbyggd lampa. Grymt läcker faktiskt! Nu kan jag ligga och lyssna lite på radio när jag inte orkar stiga upp ;)
Av Mojjan och Pappsen fick jag bla en jättefin ny stekpanna i gjutjärn. Från Ronneby Bruk såklart! Den invigde jag igår när jag lagade nyårsmiddag åt mig och El sambo! Funkade kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback