Those were the days...

Those were the days...

Sommaren 1989 var jag som flera andra somrar med mina föräldrar och campade på Dragsö i Karlskrona. Annika Nilsson hemifrån var också där med sina föräldrar och vi brukade sitta uppe i servicelokalen och spela kort om kvällarna.
Där träffade vi på två tyska killar och det blev så att vi hängde med dem nån vecka. Antingen i lokalen, eller på stranden eller vid dansbanan om där var något på g.
Den ene killen, Arne, och jag höll kontakten lite brevledes i början men det rann ganska snabbt ut i sanden. Ett julkort brukade utbytas och för kanske 8-9 år sedan fick jag en brev där han berättade att han var gift, hade två små tjejer (varav den ena heter Therese) osv. Sen tappade jag bort adressen och det var kört.
Döm om min förvåning när det i min gamla hotmail-inbox i höstas damp ner ett mail från Arne!!! Han hade hittat adressen på ett gammalt julkort och chansade. Hur kul som helst. Jag använder bara den mailen som inloggning på msn så det var ren tur att jag kollade och inte bara raderade allt som jag brukar.
Hur som helst så är det ju mycket enklare att hålla kontakt nu i it-tider och då och då skickar vi en hälsning till varandra. Idag fick jag detta tjusiga foto som Arne tog på mig, i servicelokalen på Dragsö i Karlskrona sommaren 1989. Tretton år gammal och hur snygg som helst! Eller? Döm själva! :)
Thanks for the pic Arne. Wonderful to see!

Kommentarer
Postat av: Anonym

That´s cool!
Very strange, to find an old picture from my holidays on a swedish wegblogg..
And she was quite sweet looking to the camera, wasn`t she??
But we were so stupid, to cycle away next morning...

Anyway, I´m looking forward to the coming chrismas cards :-)
Arne

2007-02-09 @ 13:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0