Saker jag stört mig på de senaste dagarna...

Ibland läser man saker i tidningarna eller ser något på tv som man liksom inte kan sluta tänka på eftersom man stör sig på det.
1. I en artikel i Kristianstadsbladet häromdagen berättar man om problemet med unga killar som kör "hängröv"-modet även inne på badet. De har alltså kallingarna på sig under badshortsen och drar sen ner shortsen på samma sätt som de gör med jeansen. FY FAN VAD ÄCKLIGT! dessa kalsonger som de gått och fisit i hela dagen, säkert ned både de ena och andra små fläckarna i. Ska jag behöva bada i detta vatten där deras coli-bakterier och annat löses upp? För inbilla mig inte att de har ett par kalsonger med sig som de byter om till innan de badar, och sen ett par kalsonger till som de tar efteråt. Inte en chans. Skärp er ungar! Dra upp shortsen istället och knyt till med snöret. I badet har man BAD-kläder, det hörs väl på namnet. Underkläderna ska stanna i omklädningsrummet. Det var väl aldrig ett problem när en annan som tonåring häckade på det kommunala badet, så varför skulle det nu helst plötsligt vara det?

2. Tv4 ställer in de planerade visningarna av Johanna Sällströms filmer i vår. Skit-töntigt. Denna unga talangfulla skådespelarska ska väl istället lyftas fram och hyllas för det hon har gjort. Att inte våga visa henne eller prata om henne bara för att hon är död är ju att förneka henne. Herre Gud så "Svenskt" och dumt.

Hinner inte mer nu för jag måste till jobbet. Ska vara på fritidshemmet i dag. Undrar just hur det ska gå. jag har noll koll på fritidsverksamheten... men det får gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0