Ur barnamun

Jag fick höra en så hysteriskt kul historia från en kollega häromdagen. Kollegan B har en son, Z, som är 6 år gammal. Sonen har tittat en del på filmen om Katten Gustaf och därifrån snappat upp vissa repliker. När mamman sa någonting till sonen svarade han helt sonika:
-Pratar Du med mig Tjockis?
Mamman blev såklart inte glad, och pappa B försökte tala med sonen och menade att "Så får Du inte säga till mamma, hon blir ju ledsen förstår Du väl?"
-Men pappa, svarade Z och ryckte på axlarna, titta på henne! Särskillt rumpan!
Vi det här laget var min kollega B tvungen att gå ut ur rummet för att inte  bryta ihop och asgarva inför både sonen och sambon/mamman.

Jag skrattade gott åt denna lilla historia, ända tills jag insåg att det inom en hyggligt snar framtid kan vara min egen son som säger så till mig. Då kunde jag helt plötsligt hålla mig för skratt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0