Spik i foten!

image66

Denna räliga lilla sak placerade min käre sambo strategiskt i sin fot igår kväll. Den är drygt 2 cm lång och var totalt inbäddad i hans trampdyna på ca en halv cm djup. Det låter kanske inte så farligt, men eftersom den satt så djupt att den inte syntes var vi tvungna att ta skalpellen och skära upp foten så pass mycket att vi kunde få grepp och stickan med pincetten. Det var bara det att den satt så jävla hårt att vi knappt kunde dra ut den. Stackars lille sambon var helt likblek och svettig innan den var loss. Fy fanken vad det måste gjort ont... Att nåt sånt litet kan ställa till med så mycket!

Idag är han med sin onda fot i Revinge på övning. Kul att göra flera insatser med ömmande fot. Dessa övningarna är grymt uttröttande och El Sambo ligger alltid hela kvällen med huvudvärk och vätskebrist efteråt. Idag var han dessutom placerad som rökdykare i samtliga övningar. Jag får väl vara lite extra snäll och fixa något gottigt åt honom när han kommer hem!


Har jobbat i 3-5 på mitt "gamla" jobb idag. Efter lunchen frågade några av eleverna varför Polisen var utanför med 2 bilar. "Säkert inget allvarligt" sa jag... Tänkte det var den sk spindelgruppen som hade konferens... Jo tjenare... läste Kristianstadsbladet när jag kom hem att det varit bråk på högstadiet så att de tvingats ringa polis. En av killarna hade tydligen dragit kniv! Helt otroligt. Inte fan går jag som lärare emellan när en förbannad och hormonstinn 15-åring drar kniv! Kändes grymt skönt att vara på "mellanstadiet" idag.


Knodden hälsar att han mår bra. Det senaste tricket han lärt sig är att sikta... och det gör han... ofta... på min blåsa!
Det är väldigt tydligt nu när han är vaken eller sover. Det är nämligen antingen full fart därinne, eller helt stilla. Fast inga fasta tider nu. Det blir lite som det blir.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Auuuutchhhh! Det gör ju så förbenat ONT!
Hmmm, gotteläge för Knoddas...det är precis osm det är ett standardläge för Knoddar i vissa veckor...till morens förtret! ;o)

Ha det gott!

2007-04-03 @ 22:04:07
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0