NILSSONS CUP I ANDERSLÖV 21 APRIL

Så var säsongens första deltävling avslutad. Den gick på Bökeslundsbanan i Anderslöv och det var en härlig dag! Strålande solsken och fullt med folk. Vi naiva Kristianstadsbor trodde vi skulle vara i god tid när vi rullade in i depån klockan 8.40 på morgonen... Sällan! Själva innerdepån var redan full och vi fick plats på "lilla" banan som för dagen tjänade som extra-depå. 161 förare kom till start! Jag har aldrig varit med om något liknande! Det är ju mer folk än i de stora tävlingarna! Roligt var det i alla fall att träffa alla MX-tokar igen!

För El Sambo gick det bra till en början.  Eftersom det var så mycket folk blev det två  kvalheat i hans klass och med en sjundeplats i det heatet tog han sig till A-final. Bra jobbat Älskling. Han körde jättebra och var en liten räv i starten som gjorde att han var trea ut ur första kurvan!  :)
Tyvärr körde han slut på underarmarna i finalen och lackade ur lite så där gick det inte lika bra. Han slutade på en sammanlagt 17 plats av 40 startande i sin klass. Inte fy skam tycker jag!

Elvis bytte klass  i år och kör numera i "Gubba-klassen". Mycket missvisande namn egentligen eftersom den är från 38 år och uppåt, och nu när jkag själv passerat 30 tycker jag verkligen inte att man är gubbe respektive käring vid 38!!! Han körde på bra som vanligt (han är ju som en Duracell-kanin som bara kör och kör och kör). Han tog sig till B-final och den VANN HAN! Stort grattis Elvis!

Freddan har bytt motorcykel i år, från Honda 450 4-taktare till GAS GAS 250 2-taktare. I kvalheat 1 vann han utan problem och i A-finalen kom han 4 eller 5 tror jag. Nu blev jag osäker och jag har inte hittar resultatet på nätet ännu.
Det är ju lite annorlunda att köra de båda cyklarna, och även om Freddan är en duktig MX-förare och har lång erfarenhet av 2-takt, så tar det väl lite tid innan han och motorcykeln "hittar varandra" fullt ut. Men jag tror på Freddan! Han vann ju Cupen förra året! Jag återkommer med slutresultatet när jag hittat det!

Ahlgren Graphics Sweden fotade tävlingen och på deras hemsida http://www.ahlgrengraphics.com/ finns riktigt snygga bilder att njuta av!

Elvis: http://www.ahlgrengraphics.com/21aprilbokes/pages/_A4U0463.html

Freddan: http://www.ahlgrengraphics.com/21aprilbokes/pages/_A4U0519.html

"Shit happens": http://www.ahlgrengraphics.com/21aprilbokes/pages/_A4U0465.html


Det enda tråkiga med dagen var två olyckor. En kille voltade ganska rejält och jag tror även han blev påkörd direkt efter, det var några stycken inblandade, och han fick tas på spineboard till sjukhuset. Jag hoppas verkligen att det var i huvudsak försiktighetesåtgärd i förebyggande syfta oh att han inte är allvarkligt skadad. Jag håller tummarna för att jag ser honom på nästa tävling igen!

En annan kille körde kull i ena B-finalen. Jag såg inte vad som hände, men det verkar som om han bröt armen stackaren. Han åkte också iväg i ambuland med armen i vaakum-madrass och venflon i andra armen för snabb smärtlindring...  Jättetrist att råka så illa ut, speciellt när det är första tävlingen och han garanterat sett fram emot säsongen.  Det syntes på honom att det gjorde ont!

Nej, nu ska jag stryka ett av mina tält (mammaskjorta alltså) så jag kan vara fin på Lillebrors kalas idag!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0