Ingen eld i år...

Vi tar en lugn hemmakväll med en godisskål framför tv:n. El Sambo menar att han inte är så intresserad av att gå iväg för att titta på en eld, och det har jag full förståelse för!  Inatt var det hyggligt stor brand i en skola/dagis så han har redan fått sitt majbål.

Har gjort en del affärer på Tradera sista veckan, för sammanlagt 240 kronor (porto inräknat) har jag ropat in följande:
* ett par beiga hängslebyxor i manchester stl 62
* en vit pikéboddy med Musse Pigg på bröstfickan stl 62
* 2 helt nya body stl 62
* en POP pyjamas stl 68
* en rosarandig mammablus
* ett helt nytt grönt mammalinne (lappen sitter kvar)

Det tycker jag är en helt ok skörd för de pengarna!
 
**************************************************************************************

Var hos barnmorskan idag. Vi har förresten VÄRLDENS GOASTE BARNMORSKA. Sus är bara THE BEST!
Allt var bra och jag lyckades nästan helt pricka genomsnittslinjen för utvecklingskurvan. Hon klämde på magen för att se vilket håll han låg på och sa ganska snart att "Ja, här är ett litet huvud så bebisen ligger på detta hållet"
HUR FANKEN KAN DE KÄNNA DET??? Jag klämmer själv om dagarna för att försöka känna nåt, och visst gör jag det, men inte katten vet jag om det är ett huvud eller en rumpa jag känner!

Jag känner mig alltid lite dum när det närmar sig slutet på besöket och Sus frågar om jag har några frågor till henne. Det har jag aldrig och det får mig att känna mig som en dålig blivande mamma. Undrar jag verkligen ingenting trots att det är första barnet? Eller bryr jag mig inte? Alltså, jag är nog lite för lugn men vadå? Jag tar en dag i sänder och så länge jag mår bra så har jag inga bekymmer...

Idag hade jag dock krystat fram 2 frågor till henne.


1. Får jag bada i havet och varmt i badkaret.

SVAR: Ja, bada så mycket du vill och så varmt Du vill. Så länge Du själv tål värme så gör bebisen det också. Skulle Du känna att bebisen börjar slå bakut därinne så stig upp ur badet.


2. Får jag äta jordgubbar?

SVAR: Ja, det är jättebra eftersom de är rika på järn. Det är först efter graviditeten som barnet kan få lite prickar/utslag om mamman äter jordgubbar.


Pinsamt banala frågor jag vet. Men det är sånt trivialt som bad och jordgubbar som jag varit orolig över att tvingas avstå ifrån. Gud vilken ytlig mamma jag är!!!

Eftersom jag (slarvig som vanligt) inte kan säga exakt när jag hade sista mens, ska vi göra ett nytt ultraljud i vecka 30 bara för att se om det nuvarande BF-datumet fortfarande stämmer. Helt ok att göra ett ultraljud till. Vem vet, kanske kan vi få syn på nåt???  ;)
Nästa besök hos Sus är den 25 maj (Pappsens och Tildes födelsedag) och då ska jag göra Glukos-belastningen.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Annika

Wow, vilka fynd. Fast jag kan rekommendera en tur till Önne-by och kolla i x antal lådor som står i den blivande farfaderns förråd tydligt märkta med 50/56, 62/68 osv. En del rosa/rött men även en hel del neutralt. ;-) De har stått där ett tag och väntat på er...

2007-04-30 @ 22:00:34
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Theresian

Vi var där igår men hade lite brådis så jaghann inte... men det ska absolut ner där och rotas lite :)

2007-05-01 @ 09:06:44
URL: http://theresian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0