Voffo gö di på dette vise?

Voffo gö di på dette vise?


Ja det kan man fråga sig. Jag hade en trevlig fikastund med en mycket trevlig klass 9 i förmiddags. Ett härligt gäng som alltid inbjuder till skratt med sina sköna kommentarer och sitt allmänt "braiga" sätt. Tyvärr insåg jag inte det fatala i att visa min blogg... RIDÅ! Hur som helst... finner Ni några inte all för intelligenta kommentarer på mina inlägg så kommer de från hormonstinna 15-åringar. Framförallt från A1 och H1... De är egentligen mycket rara gossar men har inte alltid koll på vad som faktiskt räknas som humor ;) VOFFO GÖ DI PÅ DETTE VISE???


MEN! TAPAS NOCHES i fredags var Gudomligt. Fantastiska IVK hade många läckerheter som fick det att vattnas i munnen. Mina favoriter var en ugnsstekt lime-marinerad fläskfile med en underbar kall sås till, samt IVK:s toast med en röra på mozzarella, körsbärstomater, hackad vitlök och hackad färsk basilika. Det lite balsamvinäger och olivolja var det med plus lite salt och peppar. "A taste of heaven" Och till det en Faustina Rioja reserva från 1997! Visst låter det gott


Lite tomas Ledin har vi haft också... jag menar "Inte ett moln, så långt ögat kan nå..." osv. Men har Theresian njutit av det fina vädret? Nej då. Suttit inne som det pucko jag är och jobbat vid datorn. Bläää... jag håller tummarna för fint väder på torsdag när jag är ledig, men då kommer väl regnet såklart.


En avslutande fråga... Satt bredvid några trevliga tjejer från Folkhögskolan på bussen hem idag och de förde en ganska ingående diskussion om huruvida ett stearinlju brinner upp... eller brinner ner. de kom inte överens och frågade då mig vilket inte gjorde dem mycket klokare. Mitt "politiska" svar blev "Jag tycker det heter brunnit ner, men jag säger nog brunnit upp" :P Nån som kan ge ett korrekt svar på frågan? Gärna med förklaring!

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Du kanske ska fråga El Sambo!

Nej, jag vet. Vad synd att vi inte var kvar i Krstd så länge att vi kunde hämta videobanden. För det är verkligen ingenting på 1+2+4? Bläääää!!!

2006-05-09 @ 11:31:19
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0