HALLELUJA!!!

HALLELUJA!!!


Nej, jag har inte blivit frälst. Eller jo kanske. Dock inte rent kristligt så att säga, utan sångmässigt. Jag och mina elever från skolkören genomförde en gospelgudstjänst igår tillsammans med kyrkokören och familjekören och det var bara så fräckt!
Vi sjöng 7 olika gospellåtar, både lugna otroligt vackra låtar och de mer typiska gospellåtarna med klapp och "halleluja". Synd bara att inte fler kom och lyssnade :( Men de som var där gungade med mellan varven! Utom en och annan stolpe som såg ut som han växt fast…
Idag kom en av tjejerna i kören fram till mig och sa att hennes mamma hälsade att hon tycte jag jöng väldigt bra!... Tamten måtte haft vaxproppar i öronen!!!


Jag har märkt hur mycket jag saknar att sjunga nu när vi tränat inför detta. Och nu är det ju slut så det känns lite trist. Det lutar starkt åt att jag börjar kören till hösten när den kör igång igen. Det är ju så häftigt när man märker att man efter ett antal körövningar faktiskt klarar av att sjunga de där höga tjusiga tonerna som klingar så läckert i kyrkan. Jag sjöng alltid alten i skolan men nu är det sopran som gäller!>


Annas är det halsbanden som regerat i helgen. Gjorde 5 nya igår och idag. Två ska dock iväg, ett i present och ett som är beställt. Farao vad roligt det är!


Imrgon är det dags att jobba igen. helgerna försvinner alldeles för snabbt ju. Jag hinner ju inte sova så mycket som jag vill :(
Men tur är väl det. Jag skulle inte få mycket gjort om jag hade valet att gå och lägga mig, hehe... Sova är ju helt underbart, helst på dagen! det är liksom lite fult att gå och lägga sig mitt på dagen och som ni vet så smakar förbjuden frukt bäst!


Huset i Fjälkinge gick åt h-vete. Ägaren hittade nån som betalade bra och ändå gick med på att låta honom bo kvar året ut!!! Helt jävla otroligt. Varför lägger man ut huset till försäljning i april om man inte tänker flytta förrän i december? Stollar finns det gott om!



Kommentarer
Postat av: Annika@home

Lika bra att det inte blev något med huset, för säljaren verkade helknasig. Vilken grabb alltså!!! Ni kommer snart att snubbla över något helt annat och upptäcka att det är precis det ni letar efter. Lycka till!!!

Pratade med G häromdagen och frågade om han hade hittat någon dag. Det hade han inte utan vi skulle försöka få till något nästa vecka istället. Har ni någon dag som det funkar bättre för er, så föreslå den för honom. Blir det en onsdag får ni följa med och se Mikaela spela fotboll. ;-)

Ha det gott!
Kramen från Reisan

2006-05-22 @ 22:47:44
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0