EL SAMBO

EL SAMBO



El Sambo, min skatt! årgång -74, 184 stolta centimetrar och knappt 100 pannor. Brandman sen 7-8 år tillbaka och driver dessutom ett vattensportsföretag. Kolla gärna in www.pws.se och www.jetpilot.se .


På bilden ses han utöva sin favoritsyssla Motocross. Men sin Honda CRF450 -05 kör han varv efter varv i Broby eller på Ripa. Intresset är nytt, bara två år gammalt så han är ingen elitförare. Men det tar sig! Och med hästliniment håller underarmarna numera längre än de gjorde förra säsongen!



Ikväll är jag dock party-änka. Det är "Blåljusfest" i Åhus. Brandkår-Polis-Ambulans har lite hoolabaloo. De har det säkert mycket trevligt.


Själv var jag på TAPAS NOCHES med valda delar av kollegiet igår. Det var jag, GUM, MEH, IVK, MÖA och HÅR som satt i Skepparslöv och åt gudomligt god mat och drack fantastiskt rödvin. Jag mäste säga att jag är enormt glad för mitt arbetslag. Vi har väldigt trevligt tillsammans både på jobbet och på våra små trivselkvällar. Skål för Er go' vänner!

Nej, popcornen väntar. sen blir det väl att slumra lite under filten på soffan innnan El Sambo ringer och man får agera taxi åt ett gäng nitade brandmän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0